VGA Card ဆိုတာကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးအတြက္ အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပုိင္းေတြထဲက တစ္ခုပါပဲ။ Game ကစားတဲ့လူေတြ၊ 3 D Animation Creator ေတြ၊ Autocad/ Photoshop သမားေတြအတြက္ သူကပိုေတာင္အေရးပါေသးတယ္ဗ်။ အခု ဒီ VGA Card အေၾကာင္း ျပည့္ျပည့္စံုစံု သိရေအာင္ ေျပာျပဖုိ႔အတြက္ VGA ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကေနစၾကရေအာင္ေနာ္။
Video Card ၏ သမိုင္းေၾကာင္း
VGA ဆိုတဲ့ အေခၚအေ၀ၚကို ဟိုးအရင္တုန္းက မသံုးၾကေသးဘူးဗ်။ စစခ်င္းမွာ Video Card (ဒါမွမဟုတ္) Display Adapter လုိ႔သာ ေခၚေ၀ၚၾကပါေသးတယ္။ သူ႔အလုပ္ကေတာ့ Disc ေတြကို Play ေပး အဲ..ဘြာ..ဘြာ..PC ႀကီးအတြက္ Video နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ငန္းအ၀၀ကို လုပ္ေပးရပါတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုေတာ့ CPU ကေန ၀င္လာတဲ့ Information ေတြကို Process လုပ္မယ္၊ ၿပီးက်ရင္ Monitor ႀကီးဆီကို ပို႔ၿပီးျပခိုင္းေပးမယ္စတာေတြေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူေတြမွာ ႏွာေခါင္း၊ ပါးစပ္စတဲ့ အေရးႀကီး အစိတ္အပိုင္းေတြ႐ွိသလိုမ်ိဳးပဲ။ အဲဒီ Video Card မွာလည္း အေရးႀကီးတဲ့အပိုင္း ႏွစ္ပိုင္းပါတယ္ဗ်။ ဟင္ Video Card က မ်က္လံုး၊ ႏွာေခါင္း၊ ပါးစပ္ေတြမ်ားပါေနသလားလို႔မ်ားေတြးေနၾကသလား။ အဲဒီလို မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က စကားအျဖစ္ေျပာတာပါ။ Video Card ရဲ႕ အဓိကအစိတ္အပိုင္း (၂) ခုကေတာ့ (1) Video RAM နဲ႔ (2) Video Processor Circuitary တုိ႔ပါပဲ။
Video RAM ရဲ႕ အလုပ္ကေတာ့ Video Image ေတြကို သိမ္းေပးတဲ့အလုပ္ပါ။ ပထမဆံုးထြက္ခဲ့တဲ့ Video Card မွာတုန္းကဆို သူ႔ေပၚက RAM က ကၽြန္ေတာ္တို႔ Motherboard ကလုိပဲ Dynamic RAM (DRAM) ေလ။ အခုေခတ္ RAM ေတြက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ System Unit ေတြဆီက RAM ေတြထက္ ပိုေကာင္းလာၾကပါၿပီ။
Video Processor Circuitary က်ေတာ့ Video RAM ဆီမွာတင္ထားတဲ့ Information ေတြကိုယူ၊ ၿပီးေတာ့မွ Monitor ႀကီးဆီကို ပို႔လႊတ္ေပးပါတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ Data က Monitor ဆီမွာေပၚလာၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႕ျမင္ၾကရတာပါ။ ဟိုးအရင္ Circuitary ေတြတုန္းကေတာ့ CPU နဲ႔ Video RAM ႀကီးမွာ ခ်ိတ္ဆက္ေပး႐ံုပဲ အလုပ္လုပ္တယ္လုိ႔ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ေခတ္ေပၚ Circuitary ေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အရင္သံုးခဲ့တဲ့ PII CPU ထက္ေတာင္ ပိုေကာင္းေနေသးတယ္ဗ်။ တစ္ခါတစ္ေလက်ရင္ေတာ့ Motherboard ေပၚမွာ Onboard အျဖစ္ပါလာတဲ့ ဒီ Processor ႀကီးကို Cooler Fan ေလးတပ္ေပးဖုိ႔လိုေသးပါတယ္။ ေျပာၿပီးသားမဟုတ္လား။ P2 CPU ေလာက္နီးနီးပါ၀ါေကာင္းတယ္ဆို။ ဒါေၾကာင့္ Fan လိုတာေပါ့။
အင္း..ေျပာရရင္ေတာ့ အခုလိုမ်ိဳး ကြန္ပ်ဴတာႀကီးဆီကေန Video Output ထြက္ေအာင္လုပ္တယ္ဆိုတာ အခုမွမဟုတ္ပါဘူး။ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ long long ago PC ေတြစၿပီး မေပၚခင္ကတည္းက ႐ွိခဲ့တာပါ။ PC ေတြအရမ္းေခတ္စားလာတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ Video Card ေတြက Text Based ေတြ ျဖစ္လာပါၿပီ။Text Based ဆိုတာက ASCII စာလံုး (၂၅၆) လံုးထဲမွာပါ၀င္တဲ့ Image ေတြကိုသာ Monitor ေပၚမွာျပေပးႏုိင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ဒီစာလံုးေလးေတြကို BIOS ထဲမွာ သိမ္းထားတဲ့ Pixel ပံုစံေလးေတြနဲ႔ ပံုေဖာ္ေပးတာေပါ့။ နည္းနည္းမ်ား႐ႈပ္သြားသလား..မသိဘူး။ ကဲ..စိတ္မ႐ႈပ္ရေအာင္ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္ေျပာျပမယ္ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြ ျမင္ေနရတဲ့ Monitor ေပၚက စာသားေတြကို Text-Based Video Card ေခတ္မွာဘယ္လိုျမင္ရေအာင္ အလုပ္လုပ္ေပးသြားတာလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာျပေနတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကုိ ျပေပးမယ့္စာလံုး ပံုရိပ္ေလးေတြကို DOS တို႔၊ BIOS တို႔က Video Memory ထဲမွာ သြားသိမ္းေပးထားပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ Run လိုက္တဲ့ Program ထဲမွာ စာသားျပေပးရတာမ်ိဳးပါလာၿပီဆိုပါစုိ႔။ အဲဒီအခါက်ရင္ DOS တုိ႔၊ BIOS တို႔ဆီကို လွမ္းၿပီး ဘယ္ Character ေတြ၊ ဘယ္ Image ေတြထုတ္ေပးေဟ့ဆုိၿပီး လွမ္းေျပာတယ္။ ဒီေတာ့ DOS/ BIOS က Video Memory ထဲမွာသိမ္းထားတဲ့ သက္ဆုိင္ရာ Data Character ကိုယူတယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ Screen ေပၚကို Processor Circuitary ရဲ႕ အကူအညီထုတ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ သိပ္ကို႐ိုး႐ွင္းတဲ့ အလုပ္လုပ္ပံုေလးပါပဲ။ ဒီလို ႐ုိး႐ွင္းတဲ့အလုပ္လုပ္ပံုေလးပါပဲ။ ဒီလုိ႐ိုး႐ွင္းလုိ႔လည္း အသံုးျပဳရတာ လြယ္တာေပါ့။ အဲ...ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီ Text-Based တုန္းက ေ႐ြးစရာ Color ရယ္လုိ႔လည္း မပါခဲ့ဘဲ စာလံုးဆိုရင္လည္း ၂၅၆ လံုးပဲရေတာ့ ေစ်းက လႊတ္သက္သာတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ Color မပါတဲ့အတြက္ ဒီ Text-Based ကို Monochrome Text လုိ႔လည္း ေခၚၾကေသးတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဘယ္လုိပဲ Color မပါမပါစာလံုးကို ထင္းေနေအာင္ လုပ္မလား၊ မွိန္မလား၊ လိုင္းတားမလား စတာေတြေတာ့ လုပ္လုိ႔ရပါေသးတယ္။ (Color မပါဘူးဆိုလုိ႔ ဟင္းဆိုၿပီး ႏွာေခါင္းရံႈအထင္မေသးပါနဲ႔ဗ်ာ)။ စာလံုးေတြေနရာခ်တာကလည္း Screen ေပၚမွာစာလံုး ၈၀ ဆန္႔တဲ့စာေၾကာင္း ၂၄ ေၾကာင္းပဲပါတာဆိုေတာ့ အရမ္းလြယ္ကူ႐ိုး႐ွင္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Monochrome Text ကေလ RAM Cost ကိုလည္း သက္သာေစတယ္ဗ်။ သံုးရတာနိမ့္တယ္ဆိုေပမယ့္လည္း သူ႔ေကာင္းကြက္နဲ႔သူေတာ့ ႐ွိခဲ့တာပါပဲလားေနာ္။
ကဲ.. PC ေတြစေပၚၿပီး သက္တမ္းႏုႏုေလးရလာတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ေနာက္ Video Card တစ္မ်ိဳးထပ္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ (အံမယ္..ပံုေျပာေနတာက်ေနတာပဲ)။ Graphics Video Card လို႔ေခၚၿပီး Text Card နဲ႔နည္းနည္းေတာ့ဆင္တယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ Text Card တုန္းကလို ၂၅၆ လံုးပဲ သံုးလုိ႔ရတာမဟုတ္ေတာ့ပဲနဲ႕ Screen တစ္လံုးမွာ႐ွိတဲ့ ဘယ္ေနရာက Pixel ကိုမဆို On/Off လုပ္ၿပီး သံုးလု႔ိရသြားၿပီေလ။ ပိုတိုးတက္လာတဲ့ သေဘာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္လည္း သူ႔ခဗ်ာ သနားစရာပါ။ Monochrome ျဖစ္တုန္းပဲ။ ဆိုလိုတာက Color ေ႐ြးလုိ႔မရေသးဘူးဗ်။ အုိ...ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါဗ်ာ။ Screen ႀကီးကို ထိန္းခ်ဳပ္ရတာေတာ့ ပိုေကာင္းသြားတာေပါ့။ ဒီလိုပိုေကာင္းသလို RAM လည္း ပိုယူပါေသးတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေတြ VGA နဲ႔ပတ္သက္ရင္ မွတ္ထားစရာတစ္ခုတိုးလာပါၿပီ။ ဘာလဲဆိုေတာ့ Resolution ပိုျမင့္လာ၊ ပိုေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ် အဲဒီ Information ေတြကို သိမ္းဖုိ႔အတြက္ Video RAM လည္း ပို္လိုလာတယ္ဆိုတာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တစ္ခုေျပာခ်င္တာ႐ွိတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က Monochrome ႀကီး၊ Monochrome ႀကီးလုိ႔ႏွာေခါင္း႐ံႈေပမယ့္ အဲဒီ Monochrome ေၾကာင့္ Color ေတြကို ကူးေျပာင္းဖုိ႔ ပိုလြယ္ကူသြားခဲ့တာပါပဲ။ ဟင္..ဘယ္လိုလုပ္ျဖစ္ႏိုင္မွာလဲ၊ Pixel တစ္ခုခ်င္းစီ၊ Character တစ္ခုခ်င္းစီအတြက္ Color ဘယ္လိုလုပ္သတ္မွတ္မွာလဲလို႔ သင္ေမးခ်င္ေနတယ္မဟုတ္လား။ လြယ္ပါတယ္ဗ်ာ။ Pixel တစ္ခုခ်င္းစီ၊ Character တစ္ခုခ်င္းစီမွာ Color အတြက္ Bit ေတြ ပိုတုိးထားေပးလိုက္႐ံုေပါ့။ ဒါျဖင့္ Bit ဘယ္ႏွစ္ခုထပ္ထည့္မွာတုန္းဆိုၿပီး သင္ထပ္ေမးေတာ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိေနတယ္။ ဒါကေတာ့ သင္အေရာင္ဘယ္ႏွစ္ေရာင္ထည့္ခ်င္လဲဆိုတာေပၚမူတည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကြန္ပ်ဴတာမွာ 2 Power Based နဲ႔သြားတယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ထပ္ေျပာစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ တကယ္လုိ႔သင္က အေရာင္၄ေရာင္ထပ္ထည့္ခ်င္ရင္ 2 Bit ထပ္တိုးေပါ့။ မဟုတ္ဘူး....16 ေရာင္ လိုခ်င္တယ္ဆို 4 Bit တိုးေပါ့။ ကဲ..႐ွင္း႐ွင္းပဲကြာ 256 ေရာင္ေတာင္ ယူခ်င္တယ္ဆိုလည္း 8 Bit တိုးလိုက္႐ံုပါပဲ။ ကဲ ႐ွင္းၿပီေနာ္။ သင္ၾကည့္ရလြယ္ေအာင္ ဒီမွာ ၾကည့္လိုက္ပါဦး။
2 Colors= 1 Bit (mono)
4 Colors= 2 Bits
16 Colors= 4 Bits
256 Colors= 8 Bits
64 K Colors = 16 Bits
16.7 Million Colors = 24 Bits
VGA
VGA အေၾကာင္းမေျပာဘဲ Video Card သမိုင္းအေၾကာင္း ေလ႐ွည္လိုက္တာတင္ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး Video Monochrome ကေန Color Video Card ေတြကို ကူးေျပာင္းရင္းနဲ႔ပဲ PS/2 ေတြ စေပၚလာတဲ့ ႏွစ္ပိုင္းမွာပဲ IBM ကေန Video Graphics Array (VGA) Standard ဆိုၿပီး ထုတ္လုပ္လိုက္ေတာ့မွ VGA ဆိုတာစသံုးလာၾကပါတယ္။ (ကဲ...အခုမွပဲေရာက္ေတာ့တယ္)။ ဒီအသစ္ေပၚလာတဲ့ Standard က Resolution 640 x 480 Pixels နဲ႔အေရာင္ေပါင္း 16 ေရာင္ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဘာလို႔ VGA က အရင္ေခတ္ Video Card ေတြထက္စာရင္ အေရာင္ပိုေပးႏိုင္လဲဆိုေတာ့ သူ႔မွာက အရင္ Card ေတြတုန္းကလို Digital Signal ကို မသံုးဘဲ Analog Video Signal ေတြကို အသံုးျပဳလုိ႔ပါပဲ။ Digital Signal ေတြမွာက Pixel ေတြအကုန္ On ဒါမွမဟုတ္ အကုန္ပိတ္..ဒါပဲလုပ္လို႔ရတာေလ။ Analog Signal က်ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်။ VGA မွာဆိုရင္ RGB ဆိုတဲ့ အေရာင္သံုးေရာင္အတြက္ကို မတူညီတဲ့ Level ေပါင္း 64 ခုေတာင္ လုပ္လို႔ရတာဆိုေတာ့.. ေနဦး တြက္ၾကည့္ၾကရေအာင္။
64^3 (သုိ႔မဟုတ္) 262 , 144 ေရာင္ေတာင္ရတယ္ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ႀကိမ္မွာ 16 ေရာင္၊ 256 ေရာင္ေလာက္ပဲျမင္ႏိုင္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ Resolution 640 x 480 ႐ွိၿပီး 16 Colors ဆိုရင္ VGA Mode လို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ဒီ Mode ကိုပဲ Software ေတြ ဘာေတြအတြက္ အနိမ့္ဆံုး Requirement အျဖစ္ ထည့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တကယ့္ VGA Only Card ေတြကေတာ့ ေတြ႕ဖုိ႔ဆိုတာ အင္မတန္႐ွားပါးပါတယ္။ အခုလို VGA ေပၚၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ SVGA ဆိုတာ ထပ္ေပၚလာပါေသးတယ္္။
SVGA
SVGA က Standard လို႔ေျပာရမလား၊ မေျပာရဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေျပာတတ္ဘူးဗ်။ သူက နည္းနည္း႐ႈပ္တယ္။ အရင္က ထြက္ခဲ့တဲ့
VGA Card ရဲ႕ Resolution 640 x 480 ရယ္၊ အေရာင္ 16 Colors ရယ္ကို ေက်ာ္ၿပီးထြက္လာတယ္ဆိုရင္၊ အဲဒီကဒ္ကို SVGA ဆိုၿပီး ေခၚလိုက္တာပါပဲ။ အဲဒီမွာတင္ အ႐ႈပ္ေတာ္ပံုေတြကျဖစ္ၿပီး ဟုိကုမၸဏီက SVGA ဆိုၿပီး သူ႔ Resolution ၊ သူ႔ Color နဲ႔သူထုတ္၊ ဒီကုမၸဏီက သူ႔ Resolution ၊ သူ႔ Color နဲ႔သူထုတ္နဲ႔ Constant မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒါနဲ႔ ၁၉၈၀ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ VESA ကေန SVGA ဆိုရင္ ဒါေတြဒါေတြ႐ွိရမယ္ဆိုၿပီး စံသတ္မွတ္ေပးလိုက္မွပဲ အ႐ႈပ္ေတာ္ပံုႀကီး႐ွင္းသြားေတာ့တယ္။ ဘယ္လို Standard လဲဆိုတာ ဒီမွာ Table နဲ႔ျပေပးမယ္ေနာ္။ ၾကည့္လိုက္ဦး။
Pg-826 Table 18-2
SVGA အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ ၿပီးေရာေပါ့လို႔မထင္လိုက္ပါနဲ႔ဦးေနာ္။ SVGA ေနာက္ပိုင္းေပၚတဲ့ Video Card ေတြက႐ွိေနေသးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေလနည္းနည္းထပ္႐ွည္ရေတာ့မယ္ဗ်ိဳ႕။
SVGA ေနာက္ပိုင္းေပၚေသာ Video Card အမ်ိဳးအစားမ်ား
SVGA ေနာက္ပိုင္းမွာ ၁၉၉၀ ေလာက္မွာ Extended Graphics Array (XGA) ဆိုတာေပၚလာပါတယ္။ XGA ကေတာ့ အျမင့္ဆံုး 1024 x 768 ထိကို အေရာင္ 16 ေရာင္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ သိပ္ေအာင္ျမင္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီတုန္းမွာပဲ ျဗံဳးဆို SVGA အတြက္ Standard ကို VESA က သတ္မွတ္ေပးလိုက္ေတာ့ XGA ကျမဳပ္သြားျပန္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာေတာ့ LCD ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ XGA ဆိုၿပီး Mark ေလးေပၚလာပါေသးတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔ရဲ႕စံႏႈန္း 1024 x 768 Resolution အတိအက်မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ XGA ျဖစ္ျဖစ္၊ SXGA ျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားဘယ္ဟာပဲျဖစ္ျဖစ္ VESA က စံႏႈန္းအတိုင္း သတ္မွတ္ေပးထားတာမုိ႔ပါပဲ။ အဲ XGA ေတြကေတာ့ Laptop Maker ေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားသဗ်။
Tuesday, April 26, 2016
VGA Card အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
WINDOWS PASSWORD ကို ေဆာ့၀ဲလ္ မသံုးဘဲ ေက်ာ္နည္း
windows 7 မွာ password ေမ့သြားရင္ ေက်ာ္ခြနည္းေလးပါ။ windows 7 အေခြေတာ့ လုိအပ္ပါတယ္။ windows 7 အေခြကို Drive ထဲကို ထည့္လို...
-
၁.ႏွစ္သစ္မဂၤလာ ~ (ရင္ဂုိ) ၂.ဖုိးညဳိျမ ~ (စည္သူလြင္) ၃.ခ်မ္းပါတယ္ ~ (ဂေရဟမ္) ၄.သၾက္န္မုိးေရ တန္ခုူးေလ ~ (ရင္ဂုိ) ၅.ရွာပုံေတာ္မင္းသားၾက...
-
ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ႏွင့္ ပေရာ္ဖက္ဆာ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြား (မင္းသိခၤ) Inspector Hnin Maung and Professor Dr. Sate Phwar Author : Min Thane Kha ...
-
Mac OS X နဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေမးထားတာေတြမ်ားေနလို႔ ကို သီဟဦး ေရးထားတဲ႔ ပို႔စ္ေလးကိုပဲ ဗဟုသုတအျဖစ္ ျပန္လည္ မွ်ေဝေပးလိုက္ပါတယ္.. Mac ကြန္ပ်ဴ...
No comments:
Post a Comment